2 צפייה בגלריה
חוף אראמבול בגואה
חוף אראמבול בגואה
חוף אראמבול בגואה. לא תגיעו לשם עם ארקיע
(צילום: shutterstock)
כולם בענף התעופה הישראלי חיכו במשך שנים שסעודיה תאשר למטוסים ישראליים לטוס בשטחה האווירי, אבל דווקא לאחר שאישור זה ניתן חלה תפנית בעלילה כאשר האישור העומאני, שנראה תחילה כמשהו טכני מובן מאליו, הפך למכשול שמעכב את קיום הטיסות למזרח. חברת ארקיע נאלצה להודיע על ביטול הטיסות הישירות לגואה בחודשים נובמבר ודצמבר.
נוסעים שרכשו כרטיסי טיסה לגואה עם החברה הישראלית קיבלו לאחרונה הודעות על ביטול הטיסה. מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל עוז ברלוביץ אמר: "לצערי, לאור אי אישור מעבר מעל עומאן וטיסה בנתיב הקצר למזרח, נאלצנו לדחות בשלב זה את פתיחת הטיסות להודו. אני קורא לשרת התחבורה להפעיל מאמצים ולהפעיל את כל כובד משקלה על פתיחת המעבר האווירי מעל עומאן שיביא לשינוי דרמטי בתעופה הישראלית מזרחה המהווה נתח חשוב לחלק מהחברות הישראליות".
במצב הנוכחי לא רווחי עבור ארקיע להפעיל את הטיסות להודו בנתיב הארוך שתפעולו יקר יותר. ארקיע תכננה להפעיל את הטיסות במטוס האיירבוס 321neo של החברה, בנתיב שיעבור מעל סעודיה, עומאן ומשם מעל האוקיינוס ההודי לגואה.

בין סעודיה לאוקיינוס ההודי מפריד המרחב האווירי הפקיסטני והאיראני (לא אופציה עבור חברות ישראליות), המרחב האווירי התימני שסגור בפני ישראל, והמרחב האווירי העומאני שכאמור עדיין אין אישור לעבור מעליו, חרף העובדה שבעבר ביקרו במדינה גורמים רשמיים מישראל כולל ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ועל אף העובדה שבחלק מטיסות אל על למזרח הרחוק נמצא שדה אלטרנייט בתוך שטח עומאן.
בשלב זה לא ברור אם הסירוב המתמשך של עומאן ישפיע על חידוש הפעלת הקו של אל על לטוקיו בחודש מרץ הקרוב. עד שיתקבל אישור לטוס מעל עומאן, אורך הטיסה הצפוי לטוקיו הוא כעשר שעות וחצי.